Tuesday, October 12, 2010

しちにんの さむらい

こんばん ぼくは にほのえいがお みました。
えいがの なまえは しちにんの さむらい です。

Seven Samurai,about Japanese warriors. It is a very old movie, black and white style, produced by famous director Akira Kurosawa in 1954.It conveys a sense of Japanese past to us. Very interesting.

3 comments:

  1. わたしも このえいが を みました。とても おもしろいです。すこし ながいです。にほんご は すこし ききにくいです。(It's hard to hear what they are speaking because they are mumbling..)

    ReplyDelete
  2. I watched it on Netflix with script, so I could understand what they were talking :)

    ReplyDelete
  3. わたしはこれをみません。このえいがはゆうめいですか。

    このえいがのかんとく、くろさわあきらかんとくもゆうめいなかんとくですね。

    ReplyDelete